Uvriježeno je mišljenje kako menadžeri definiraju probleme, procjenjuju opcije i odabiru onu koja najbolje odgovara njihovim trenutnim potrebama. Međutim, stvarnost je sasvim drukčija.
Kao i sve ostalo, i ideje u menadžmentu fluktuiraju, stare ideje blijede i nestaju, a nove nastaju. Kada bi menadžment primjerice imao kakav modni happening, velika je vjerojatnost da bi tema vodstva bila jedna od najvažnijih ove godine. Naime, vodstvo je trenutačno vrlo "in". No, zapravo ono nikada nije ni izašlo iz mode. Stoga nije iznenađujuće kada se svako toliko vodstvo vraća kao jaka i sveprisutna tema.
Moda u menadžmentu često je prolaznog karaktera. Tko se primjerice danas sjeća Bedaux jedinice, sedam S okvira rada, therbligs metode, nužne dezorganiziranosti u 14 koraka ili reinženjeringa poslovnog procesa? Iako su se neke od ovih ideja činile dobrima, budućnost je pokazala drugačije lice.
Menadžeri se prema trendovima moraju odnositi skeptično i biti kritički nastrojeni, ali često se događa suprotno, pa menadžeri znaju ponekad odbaciti stvarno dobru ideju jer su bili uvjereni kako je samo riječ o trendu. Kad je primjerice J. Lyons 1951. godine, predstavio prvi poslovni kompjuter Leo, druge su kompanije tvrdile kako kompjuteri nemaju budućnost u biznisu.
Bilo je potrebno cijelo desetljeće kako bi kompjuteri ušli u opću uporabu u Britaniji, no i tada su služili tek za obračun plaća. Danas je pak situacija znatno drugačija, a moderno poslovanje ne bi se moglo ni zamisliti bez kompjutera, u bilo kojem segmentu.
Trendovi u menadžmentu
Što je IN:
Lider