Često čujemo kako žene zarađuju tek dio plaće muškaraca, predstavljaju manjinu na najodgovornijim položajima unutar tvrtki ili kako im je na bilo koji drugi način znatno otežan put prema poslovnom uspjehu. Zašto žene, kao skupina, ne napreduju istom brzinom kao muškarci i u barem približnom broju?
Odgovor na ovo pitanje može se pronaći u raznolikosti ličnosti, društvenom okruženju ili nedostatku podrške. Bez obzira koji je pravi razlog, žene bi trebale biti svjesne svojih kvaliteta i znati ih pokazati na radnom mjestu.
Iznimno je važno spoznati koristi izgradnje kvalitetnih odnosa. Uspostavljanje i održavanje odnosa s osobama iz poslovnog okruženja može se pokazati korisnim bilo da je riječ o podacima vezanim uz neki projekt ili internom natječaju za otvoreno radno mjesto. Osim što ćete saznati korisne informacije, ova će vam druženja pomoći u isticanju.
Razvijanje samopouzdanja iznimno je važno želite li da drugi uviđaju i cijene vaše ideje. Međutim, kako bi mogli utjecati na druge i izložiti im svoje ideje, potrebno je znanje, pogotovo ono iz vašeg područja rada. Što više znate o svom poslu i raznim poslovnim rješenjima, to će vam lakše biti raspraviti i ponuditi svoja gledišta.
Ukoliko ste zainteresirani za suradnju s važnim klijentom, preuzmite inicijativu, doznajte kako se možete uključiti u rad na nekom velikom projektu. Još bolje, primite se proučavanja nekom posebnog segmenta poslovanja kako biste postali stručnjak za to područje.
Iako žene u pravilu ne vole sukobe, preporučljivo je svladati upravljanje teškim razgovorima. Savladate li ovu vještinu te naučite kako izbjeći neugodne situacije, odavat ćete dojam snažne osobe koja ne popušta pred pritiscima.
Ukoliko ste svjesni koliko znanja posjedujete te što ste sve ostvarili i što ste u mogućnosti ostvariti, promovirajte se. Jedino na što morate obratiti pozornost jest da i osobe pred kojima istupate budu svjesne vaših poslovnih rezultata.
Kako bi znali kako zatražiti ono što želite morate savladati umijeće upravljanja teškim razgovorima i znati kako se promovirati. Ne bi se trebali osjećati neugodno zatražiti nešto što vam je potrebno, pogotovo ako ste i sami svjesni da ste to zaslužili.
Kako bi uspješno funkcionirali i u privatnom životu, potrebno je uspostaviti ravnotežu između posla i osobnog života. Često smo svjesni kako dan ne traje dovoljno dugo da bi uspjeli zadovoljiti oba ova čimbenika kvalitetnog života. Stoga težite harmoničnom suživotu posla s jedne i privatnog života s druge strane.
(V.K.)
Izvor:
MSN