Budućnost britanske ekonomije, čini se, nije svijetla, pokazalo je novo istraživanje, koje je među britanskim zaposlenicima proveo profesor poslovne psihologije Pern Kandola. Istraživanje je pokazalo izravnu vezu između učinkovitosti zaposlenika i njihovog raspoloženja. Čak trećina (32 %) britanskih zaposlenika nije zadovoljna na poslu.
Zabrinjavajuće za menadžere, većina zaposlenika (86%) uviđa izravnu vezu između svog učinka i raspoloženja. Istraživanje je također otkrilo i da je ponašanje menadžera ključ za emotivno stanje zaposlenika. Čak 29% zaposlenika smatra da menadžeri nisu dovoljno zainteresirani za njih, a 42% ih se požalilo da od svojih menadžera ne dobivaju dovoljno priznanja za svoj rad.
Uspostavom "sretnog" radnog mjesta menadžeri bi mogli mnogo pridonijeti organizaciji i osigurati joj brojne koristi. Istraživanje je pokazalo da trećina radnika nisu učinkoviti koliko bi mogli zato što su nesretni na radnom mjestu. Produktivnost je jasno povezana s emocijama zaposlenika, ističe prof. Kandola.
Istraživanje pokazuje da zaposlenici gorljivo žele izazove i postići dobre rezultate, a menadžeri bi im to trebali omogućiti. Najvažnijih 5 stvari koje ljude čine sretnima na poslu su: postizanje rezultata, dobri kolege, primanje priznanja za dobro obavljen posao, izazovni radni zadaci i napredovanje.
Menadžeri bi posebnu pozornost trebali obratiti na najvažnijih 5 stvari koje ljude čine nesretnima na njihovom radnom mjestu: preveliki opseg posla, neproduktivni i neučinkoviti kolege, loše vodstvo, neuspjeh u postizanju rezultata te uredska politika.
Još uvijek čujem neke menadžere da kažu kako ne plaćaju svoje zaposlenike da se zabavljaju. Taj stav je u potpunosti pogrešan, jer sretni zaposlenici razmišljaju kreativnije, fleksibilniji su i upijaju više informacija. Dodatne prednosti koje pruža sretan zaposlenik su: lojalnost klijenata, veći profit, veća produktivnost i manje odlazaka iz tvrtke, kaže prof. Kandola.
Kako bi zaposlenike učinili sretnima i zadovoljnima na njihovim radnim mjestima menadžeri bi trebali slijediti ove preporuke:
1. Budite svjesni sebe
Menadžeri bi trebali prepoznati koji utjecaj njihovo ponašanje ima na ostale. Pozitivna promjena u vašem ponašanju dovest će i do pozitivne promjene kod drugih.
2. Pružite podršku
Pružite podršku i ohrabrenje te povratne informacije svojim zaposlenicima. Utjecaj koji imate na to kako se ljudi osjećaju je veći nego što vjerojatno mislite.
3. Preuzmite kontorlu
Neučinkoviti zaposlenici negativno utječu na emocije svojih kolega. Ako se neučinkovitost tolerira, ljudi bi mogli početi razmišljati: "Zašto bih se ja više trudio?"
4. Razmislite o dobrobiti zaposlenika
Istražite kako se vaši zaposlenici zaista osjećaju.
5. Zaštitite se od toga da "zahrđate" ili "izgorite"
Budite sigurni da su svi zadaci koji postavite svojim zaposlenicima ostvarivi, jer ako je zadatak neostvariv može dovesti do stresa ili da zaposlenici "izgore", a ako je prejednostavan može voditi tome da se zaposlenici ulijene.
6.Osnažite svoje osoblje
Smanjite birokraciju. Omogućite ljudima da imaju veću kontrolu svog posla.
7.Ocijenite opseg posla
Razmislite o opsegu posla koji je pred vašim zaposlenicima i omogućite im dodatnu pomoć ako im je potrebna.
8. Riješite sukobe
Svađe, tračevi i glasine mogu zatrovati atmosferu u uredu. Osigurajte da se problemi među osobljem riješe čim postanu javni.
9.Pokažite interes
Pronađite malo vremena i saznajte što vaši kolege vole, a što ne vole. Iako najvjerojatnije nećete moći izbjeći teške zadatke, osoblje će cijeniti vaš napor da na situaciju odgovorite pravilno.
10. Vrednujte raznolikost
Potičite uključujuću kulturu kako bi se ljudi različita porijekla osjećali vrijednima i mogli napredovati.
(T.B.)
Izvor:
Onrec.com