Na poslu je poželjno razvijati dobre, pa i prijateljske odnose, ali ponekad poslovni odnos s kolegom možemo ugroziti upravo poslovno-prijateljskim odnosom.
Kao i u mnogim drugim životnim područjima u koje su uključeni međuljudski odnosi, niti ovdje nema strogih pravila, a pregršt je prilika za iznenađenja. Ljude susrećemo na različitim mjestima. S nekima razvijamo bliske odnose, a s drugima ne dok i s onima koje upoznajemo možemo ponekad izgraditi kvalitetno prijateljstvo.
Najčešće se družimo s ljudima koji nam prema svojim interesima i kvalitetama odgovaraju. Neki se ljudi rado druže s kolegama s posla, a drugi takve odnose izbjegavaju. Druže se s kolegama s posla "ako baš moraju".
No, radite li desetak sati dnevno, imate sve manje vremena za privatni život te nije čudno zaključiti da su ljudi s kojima provodite najviše vremena zapravo ljudi s kojima radite.
Da bi se odnos s kolegom s posla pretvorio u iskreno prijateljstvo i razvijao na obostrano zadovoljstvo, potrebno je dijeliti sklonosti i stavove. Poštivanje tuđih stavova opcija je koja u takvim odnosima omogućuje bolje funkcioniranje, dok različitost stavova može dovesti do sukoba, koji će se neizbježno odraziti i na poslovnu situaciju.
Ako ste tolerantni, lako ćete izbjeći tu zamku. Dođe li do sukoba, možda ćete upravo zajedničkim rješavanjem problema, uz međusobno poštovanje, aktivnim slušanjem i općenito kvalitetnom komunikacijom i bez kritiziranja naučiti još jednu lekciju u životu. Sukob u takvim slučajevima može i pozitivno djelovati na produbljivanje međusobnog odnosa.
Prijateljujete li sa svojim nadređenim, tu ima još više "zamki", ali niti to prijateljstvo nije nemoguće. Nadređeni ima neke odgovornosti koje proizlaze iz njegove pozicije u hijerarhiji tvrtke i u slučaju nekoga poslovnog problema lojalnost koju podrazumijeva prijateljstvo bit će teže održati. Ako ste vi nadređeni, bit će lijepo u neformalnom druženju sa svojim suradnicima upoznati ljude čiji su vam rezultati važni, ali ne treba forsirati druženje.
Pa ipak veliki broj ljudi misli kako je najbolje odvojiti privatno od poslovnog, dok drugi ne osjećaju nikakve posljedice, kao ni njihovi najbliži. No znajte kako ovo drugo, zahtijeva dosta takta, samodiscipline, međusobnog poštovanja i odvajanje privatnog od poslovnog nakon radnog vremena.
Ukoliko ipak niste za druženje na radnome mjestu, uvijek vam ostaje opcija organiziranja team buildinga, a nakon toga svatko na svoju stranu.
(V.K.)
Izvor:
Lider