Štrajk njemačkih vlakovođa i sukob s Njemačkim željeznicama, iz dana u dan sve više postaje rat koji se odvija na nekoliko fronti, a najvažnija su postali njemački sudovi.
Naime, nakon što je sud u Nürnbergu vlakovođama zabranio štrajk, sindikat GDL uložio je protest jer je štrajk dozvoljen jedino vozačima brzih gradskih i prigradskih vlakova, takozvanog S-Bahna.
Vozači vlakova i dobar dio javnosti, među njima i pravni stručnjaci ne shvaćaju logiku pri kojoj je sud presudio: glavni argument je bio termin štrajka, vrijeme godišnjih odmora zbog čega bi nastao kaos u odlasku ili dolasku s raspusta i činjenica da bi štrajkom nastala velika materijalna šteta za njemačko gospodarstvo.
I dok je pilotima kompanije LTU, koja putnike iz Njemačke prevozi isključivo na turističke lokacije i natrag, dozvoljeno štrajkati, vlakovođama to nije.
Iako je povod štrajku prvenstveno bilo protivljenje radnika privatizaciji Njemačkih željeznica, radnici su kao odgovor na tu odluku zatražili povećanje plaća, zbog čega sada želi štrajkati 96% vlakovođa.
Njemačka željeznica nudi 4,5% više plaće, a sindikat zahtijeva i do 31% više. Šef sindikata GDL, Manfred Schell objašnjava kako 1.500 eura neto plaće mjesečno nije neki veliki novac za vlakovođe, a niti je to 1.210 eura mjesečne plaće za kontrolore karata. "To se mora osjetno popraviti i to je naš zahtjev", napominje Schell.
Opće je mišljenje u Njemačkoj da vlakovođe zarađuju premalo, a čak niti uprava Njemačke željeznice to ne poriče. Ipak, zahtjevi za povišicama za čak trećinu sadašnje plaće nailazi na nerazumijevanje kod većine javnosti i mnogih stručnjaka.
Posljednji veliki štrajk željezničara u Njemačkoj dogodio se prije 15 godina. Njegove su posljedice za gospodarstvo bile ogromne, a kolika bi šteta ovaj put mogla nastati za sada se može samo nagađati.
Stručnjaci predviđaju i do pola milijarde eura štete svaki dan.
(V.K.)
Izvor:
DW