Ljudi dosežu vrhunac kreativnosti u 22 sata i četiri minute, pokazala je anketa koju je proveo lanac hotela Crowne Plaza
Anketa je dio kampanje Creative Think tog poznatog hotelskog lanca, a u nju je bilo uključeno 1.426 ispitanika, od kojih je 92 posto priznalo da najmanje inspiracije imaju poslijepodne, točnije da su najmanje kreativni bili u 16 sati i 33 minute.
Nasuprot tome većina ispitanika potvrdila je da se najkreativnijima osjećaju u večernjim satima, odnosno da najkreativniji trenutak nastupa u 22 sata i četiri minute. Ispitivanje je također pokazalo da 58 posto ljudi zaboravi svoje najbolje ideje ako ih odmah ne zapišu, dok je trećina ispitanika priznala da svoje ideje odmah zapisuju na ruku.
Eureka trenutak
U anketi je potvrđeno da žene bolje pamte svoje najkreativnije ideje nego muškarci, a 44 posto ispitanika je priznalo da se najkreativnije osjeća u kupaonici – zbog svježeg dotoka vode koji stimulira njihov um.
Čini se da kupaonica ima važnu ulogu u poticanju misli, jer prema legendi Arhimed je ulazeći i izlazeći iz kade riješio misteriju uzgona tijela. Svoje genijalno rješenje podijelio s cijelom Sirakuzom vičući "Eureka" (Otkrio sam) i tako je nastao Arhimedov zakon.
Znanstvenici već dugo pokušavaju otkriti koji su misaoni procesi uključeni u Eureka trenutak, a nekoliko novih istraživanja je pokazalo da je neposredno prije velikog otkrića osoba opuštena te mozak nije potpuno fokusiran na problem o kojem dugo razmišlja. (D.P.)
Izvor:
Jutarnji.hr