Prije godinu dana, agencija Bruketa&Žinić&Grey krenula je u razvoj inovativnog procesa upravljanja razvojem zaposlenika pod nazivom Biž&Bob. U međuvremenu, zaposlenici su upravo taj proces istaknuli kao najbolju promjenu koja se dogodila u protekloj godini, a projekt je odnio pobjedu na ovogodišnjem izboru najboljih regionalnih HR praksi, koji se organizira u sklopu HR Days konferencije.
Inovativni, drugačiji i uvijek originalni… Ovo su samo neki od epiteta koji se gotovo tri desetljeća vežu uz njihov rad.
Otkako su zakoračili na scenu, prepoznatljivi su po kreativnim idejama i pristupu koji izbjegava dosadnost u bilo kojem obliku. Njihov fokus oduvijek je bio na stvaranju jedinstvenih i dojmljivih kampanja koje pogađaju publiku na dubokoj emocionalnoj razini, sa snažnim naglaskom na pripovijedanju te izazivanju osjećaja nostalgije, humora i ljudskosti.
Ako ste makar zakoračili u svijet tržišnih komunikacija, vjerojatno pogađate kako su uvodne rečenice 'potrošene' kako bismo opisali agenciju za tržišne komunikacije Bruketa&Žinić&Grey.
Stoga, imajući u vidu s kime imamo posla, bilo je jasno da će i njihova najnovija uspješna HR praksa 'Biž&Bob' s kojom su se prezentirali na ovogodišnjoj HR Days konferenciji biti upravo takva - jedinstvena.
Prepoznala je to i publika konferencije čiji glasovi su, u kombinaciji s onima stručnog žirija, 'Biž&Bob' ovjenčali titulom najbolje regionalne HR prakse.
No u čemu je zapravo tajna?
Razgovarali smo s Mojrom Dautović, voditeljicom ljudskih potencijala agencije, koja nam je otkrila pozadinu nastanka Biž&Bob.
Kako su ti neobični nazivi dobili svoj put do svijeta HR prakse? Kako je cijeli projekt bio zamišljen i što čini Biž&Bob tako jedinstvenim u domeni ljudskih resursa?
Projekt se odnosio na kreiranje procesa upravljanja razvojem zaposlenika čiji su glavni elementi razvojni razgovori, cjelovite povratne informacije i razvojni planovi za zaposlenike. Bruketa&Žinić&Grey je agencija kojoj su kreativne ideje glavni „proizvod“ koji brendovima i organizacijama služi za rješavanje konkretnih izazova na tržištu. Kao takva kreativna agencija, koja se temelji na inkluzivnoj kulturi, u kojoj su sve ideje dobrodošle, znali smo da način putem kojeg ćemo doći do finalnog procesa mora biti u skladu s tom kulturom. Zato smo u sâm dizajn procesa odlučili uključiti zaposlenike koji su mogli davati svoje prijedloge kako bi određeni segmenti procesa mogli izgledati. Primjerice, zaposlenici su bili ti koji su, uz facilitaciju HR-a, odabirali ključne kompetencije za pojedina radna mjesta na kojima se onda temeljio dio procesa vezan za povratnu informaciju. Željela bi se ovom prilikom zahvaliti svim BŽG ljudima na angažmanu.
Što se tiče Biža i Boba, Biž je neformalni naziv za našu agenciju i pod tom skraćenicom nas prepoznaju već u cijeloj industriji, dok je Bob naša interna platforma kroz koju se provodio dobar dio ovog procesa.
Neki uvriježeni stav je kako je rad u agencijama nevjerojatno dinamičan, prožet prilikama za učenje i isprobavanje novih stvari te kako 'niti jedan dan nije isti'. S druge strane, ritam je veoma hektičan zbog čega velik broj ljudi ne ostaje dugo na jednom mjestu. Jedna od osnovnih zadaća Biž & Boba je bila smanjiti odljev zaposlenika. Jeste li uspjeli u svom naumu?
Zapravo je glavni cilj Biž&Bob procesa razvoj zaposlenika. To je samo jedan od faktora koji utječe na njihovo zadovoljstvo, time i na smanjenje njihovog odljeva. U tom glavnom cilju smo uspjeli jer je interni upitnik pokazao kako su zaposlenici upravo taj proces istaknuli kao najbolju promjenu koja se desila u protekloj godini. Međutim, to ne znači da je sada sve „ružičasto“, čeka nas još posla.
Cijelu priču ste osmislili i postavili 'na noge' u suradnji sa zaposlenicima - kako je izgledao proces traženja i davanja feedbacka i na što su vaši zaposlenici stavljali naglasak?
Feedback je bio samo jedan dio procesa pri čemu su zaposlenici davali prijedloge na zaista različite segmente, poput načina na koji ćemo pružati odgovore u upitnicima za povratnu informaciju, tijeka pojedinih aktivnosti, formulacija opisa kompetencija i mnoge druge elemente procesa. Neke misli vodilje u tome su uvijek bile jednostavnost i relevantnost.
Lani ste prvi put formirali tvrtkin HR odjel… Kako je izgledala prva godina i nosi li neke posebne izazove, ali i užitke te izvore inspiracije, rad u agencijskom svijetu?
Moj osobni izazov definitivno je bila promjena industrije s obzirom da sam došla iz velikog korporativnog sustava FMCG industrije u kreativnu industriju i najprije sam se dobro morala upoznati s tržištem, agencijskim poslom i izazovima. Ono što me inspiriralo bila je činjenica da imam priliku postavljati nove procese, a puno mi je pomogla analiza poslovnih potreba u domeni HR-a koja me već dočekala. Naravno, uvijek su mi inspiracija kolege i uprava koji su zaista otvoreni prema HR-u iako im je to bilo nešto prilično novo i iako s time nisu prije imali iskustva.
Koji su sljedeći koraci na koje ćete tijekom 2024. staviti fokus?
Sada nastojimo iz ovog procesa kojeg smo implementirali izvući maksimum u domeni individualnih razvojnih planova. Svjesni smo da posao nije gotov samom implementacijom procesa, već da ga treba unaprjeđivati, održavati i osigurati redovito praćenje njegovih ishoda na razini pojedinca. Uz to, fokusirani smo na prilagodbu načina rada kako bismo poboljšali efikasnost i ravnotežu između posla i privatnog života, a aktivno istražujemo i sve opcije koje nam nude AI platforme. U svakom slučaju, imamo još prostora za razvoj i plan kako stići tamo gdje želimo biti.
Foto: Domagoj Kunić